2018. augusztus 17., péntek

2018. 07. 23. Hétfő

Első nap a kertben

Reggelire az indiai félkész kenyérféleséget sütöttem, mostanra már belejöttem, hogyan kell elkészíteni. Sarjo eljött értünk a házhoz, hogy felvegyen minket. Együtt kimentünk a kertbe, mi voltunk az elsők. Ocrát ültettünk, a gödrök már ki voltak ásva, de elő kellett készíteni a helyeket a magoknak. Megmutatta, hogy a kézi kislapáttal mit kell csinálni. Kiszedtük a gödör környékéről a füvet, csökkentettük a mélységét, és puha földdel töltöttünk meg. Persze mi sokkal lassabban haladtunk, mint Sarjo, amig mi előkészítettünk egy helyet, ő kettőt-hármat is megcsinált. Én kertészkesztyűben dolgoztam, így könnyebb volt kiszedni a füvet, meg nem aggódtam, hogy milyen tücsköt-bogarat fogdosok össze. Dilfuzának felajánlottam, hogy van még egy pár kesztyűm, de azt mondta jó lesz neki anélkül. Nap végére rájött, hogy nem olyan rossz dolog a kesztyű. Később többen érkeztek a kertbe, becsatlakoztak ők is az előkészületekbe. A szervezet egyik tagja, Sulayman úgy tűnt jobban ért a dolgokhoz, de volt valami hátproblémája, ami miatt nem végezhetett fizikai munkát, így ő csak felügyelt, illetve amikor elkészültünk, ő ültette el a magokat. Munka közben beszélgettünk, Sarjo mesélt a vallásról. A muszlim hitet arab kereskedők hozták be Gambiába, és állítólag békésen terjedt el. Mohammed több dzsihádot, (azaz vallási térítő háborút) vezetett, de a halálos ágyán betiltotta, és azt mondta senkit nem szabad erőszakkal megtéríteni. „Aki erőszakkal akar téríteni, nem ismeri a vallást, nem igazi muszlim.” – Mondta Sarjo.
Ültettünk még magról chilipaprikát is egy kicsi földrészre, ha kikelnek a palánták, majd nagyobb helyre ültetjük őket. Páran nem kislapáttal, hanem kapával dolgoztak, ők sokkal gyorsabban haladtak, jobb célszerszámnak tűnt, viszont a mi eszközeink között nem volt. Ezeket a kertiszerszámokat a Nemától kaptuk, volt egy talicskánk, benne 3 lapát, 3 öntözőkanna, 3 machete, és 10-20 kisebb kéziszerszám, mit a kislapát vagy a kis gereblye. A kapát akarunk, azt magunknak kell megvenni. Egy-két óra körül, a munka után hulla fáradtan és farkaséhesen értünk haza. Jobb híján tojást és rizst ettem, Dilfuza tésztát főzött pesztóval. Voltak mindenféle konzervjeink, de nem volt hozzá nyitónk, legalábbis én megfeledkeztem, hogy van egy hadtáp készletem, és azon van konzervnyitó. Ebéd után bezuhantunk az ágyba, pontosabban a rettenetes kis kempingmatracainkra, és aludtunk egyet. A fáradtság agyonvágott minket, éreztük, hogy a fizikai munka nem lesz egyszerű, de majd hátha belejövünk.
Délután ötkor megjelent nálunk Sarjo, hogy megírjuk együtt a 2019-es GLEN jelentkezést. Ez nem feltétlenül a mi feladatunk lenne, de hát miért ne segítenénk. Lassan haladtunk, hárman ültünk minden egyes mondat felett. Ahhoz képest, hogy Sarjo történelmet és általános természettudományt tanít iskolában, eléggé megküzdött az angollal, ő inkább a mondatok tartalmát mondta meg, mi meg megfogalmaztuk. Este 8-9-re végeztünk, utána vizet hoztunk a pumpálós kútról, volt segítségünk, de mi is cipekedtünk, meg persze a kútnál ki kell várni a sort, időbe telik, míg megtelnek a vödrök. Éjjel nagyon meleg volt, folyt rólam a víz, a párnahuzatom kezdett szörnyű undorító lenni. A torokfájás nem akart elmúlni, lefekvés előtt bevettem egy Algopyrin-t, hátha azzal kialszom a dolgot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elvarratlan szálak

Először is elnézést mindenkitől, aki lelkesen olvasta a blogot, illetve olvasta VOLNA, ha szorgalmasan írogattam volna. Sajnos túl optimista...