2018. augusztus 4., szombat

2018. 07. 20. Péntek


Talent Show


Kilenc körül ébredtem, nem túl kipihenten, próbáltam egy kis menedéket találni az előző nap után. A kertben az egyik fal melletti betonpadkára leterítettem a jógaszőnyegemet, ez a tiszta felület már önmagában luxus volt a házban. Ide kitelepültem a laptopommal, egy teával meg egy tál müzlivel. Dilfuza csak két órával később kelt fel, egy teával meginvitáltam a szerény kis oázisba. Miután összeszedtük magunkat, beüzemeltem a kis hangfalamat és nekiálltunk takarítani. Dilfuza az edényeket mosogatta el, én a hűtőt kezdtem el kisuvickolni, volt rajta mit. A folyamat órákig tartott, izzadtunk, látszott, hogy a padlóra már nem lesz idő. Sarjo telefonált, hogy mit csinálunk, már délután volt. Mondtuk, hogy takarítunk, érezhetően nem értette, hogy mégis mit kell nekünk takarítani, és hogy ők is dolgoznak a színpadon a délutáni tehetségkutató versenyre. Kicsit úgy éreztem, hogy nekünk is ott kéne lenni színpadot építeni, legalábbis ez az elvárás, de elhessegettem ezt a gondolatot, nekünk fontosabb volt most, hogy élhető körülményeket teremtsünk, akkor is, ha ezt ők nem értik. Közben eleredt az eső, mondhatni szakadt, és az ajtón keresztül elkezdett befolyni a konyhába. A kajákat kimentettük a földről, de a tűzhely meg a gázpalack továbbra is ott volt. Bekopogott a szomszéd, aki egyben a főbérlőnk is, hogy megnézze jól vagyunk-e. Az ajtót nyitva hagytuk, hirtelen bent volt még 2-3 ember, úgy éreztük az emberek megint elöntötték a házat. Isha és Haddy később elmagyarázta, hogy itt az a szokás, hogy ha valahol nyitva van az ajtó, bárki bemehet, és ránk mindenki kíváncsi, szóval ha azt akarjuk, hogy békén hagyjanak minket, zárjuk be az ajtót. A főbérlő ásott egy elvezetőt a víznek, hogy ne folyjon be a konyhába, egy asszony meg feltörölte a vizet mire észbe kaptunk. Utána megköszöntük a segítséget és kitessékeltük őket, ideje összeszednünk magunkat a tehetségkutatóra. Vizespalackokból kicsit lelocsoltam magam zuhany gyanánt, meg felöltöztünk, pár perc késéssel délután 4 után megérkeztünk a helyszínre. Alig volt ott valaki, csak a szervezők közül páran.  Volt pár vendég, akik nélkül nem lehetett elkezdeni a programot. Amíg vártunk, beszélgettünk az emberekkel, meg sétáltunk a környéken. A faluban minden tele van állatokkal, bárányokkal, csirkékkel, kutyákkal, macskákkal, szamarakkal, tehenekkel, de főleg kecskékkel. Az esős évszak miatt rengeteg a zöld, az állatok szanaszét legelnek. Sajnos rengeteg a hulladék is, mert az elszállítás nincs megoldva, az emberek kupacokba gyűjtik, és néha elégetik, persze ez azt jelenti, hogy a földön mindenhol sodródik a szemét. Rengeteg a mangó és baoab fa, még szoktuk az új tájat a sok zölddel, a városban csak a hömpölygő autókat, embereket és szemetet láttuk, kecskék elszórva ott is voltak, de ők a szemétdomb tetején csemegéztek.
A tehetségkutató verseny végül majdnem két órás csúszással kezdődött, de ez itt nem volt túl nagy dráma, az események akkor kezdődnek, amikor a fontos résztvevők megérkeznek. A programot a szervezet rendezte, hogy pénzt gyűjtsenek, két bevételi forrás volt, az eladott étel meg a belépő. Dilfuzát beültették a kajaárusokhoz, popcorn-t, rákszirmot, ebbét (ez egy sós étel, piros csípős szósz hallal, általában rizzsel eszik, itt kis nejlonzacskókban adták), meg valamilyen tejes-kókuszos édességet árultak kis nejlonokba porciózva. Engem a bejárathoz állítottak, hogy segítsek gyűjteni a pénzt a belépőhöz. Két ember szedte a pénzt, én gyűjtöttem. Nagy naivan először egy szemüvegtokba akartam gyűjteni, ez azonnal kiderült, hogy nem lesz elég, aztán Dilfuza odaadta a kistáskáját, de ez is kicsi volt, végül egy gyerekhátizsákot vettem fel és ez órák alatt majdnem félig meg is telt.
A műsort Sarjo vezette, különböző műsorszámok voltak, tánc, dráma/komédia, vers, és ének. Az éneknél betették a számot és az illető az eredetire énekelt rá, afféle karaoke, csak nem akusztikus verzióval, és sok hamiskás előadóval, bár biztos én vagyok túl kritikus. Volt szépségverseny is, a résztvevők egyforma ruhában indultak, a legnagyobb komolysággal vonultak, a mikrofonba bemondták a nevüket és a rajtszámukat, majd integetve levonultak a színpadról. Számomra talán ez a versenyszám volt a legmókásabb, de biztos csak azért, mert a színi előadásokat nem értettem (, pedig azokon a közönség nagyon jól mulatott). Egy ponton minket is felhívtak a színpadra, ekkor átadtuk a falu focicsapatkapitányának a labdát, amit hoztunk, meg a gyerekekre vigyázó asszonyoknak az édességeket, hogy szétosztogassák. A nyalókák szára síp volt, ezért amikor minden gyerek elkezdett síponi, kicsit megnehezedett Sarjo dolga a műsorvezetéssel és a fegyelmezéssel, rengeteg volt a gyerek.  Sokáig tartott a műsor, mi 10-11 körül elmentünk aludni. A zene persze elhallatszott a házunkig, meg volt egy másik buli is, de egy áramszünet kisegített minket és elhallgatott az összes zene-bona.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elvarratlan szálak

Először is elnézést mindenkitől, aki lelkesen olvasta a blogot, illetve olvasta VOLNA, ha szorgalmasan írogattam volna. Sajnos túl optimista...