2018. július 24., kedd

2018. 07. 17. Kedd


Dilfuza érkezése



Kedden jó későn ébredtem a hajnalig tartó munka után, és egész nap ki se mozdultam a házból. Haddy és Isha ruhát mostak, és megkérdeztem, hogy én is moshatok-e. Ragaszkodtak hozzá, hogy kimossák a ruháim, hiába próbáltam győzködni őket, hogy segíthessek legalább. Az igazat megvallva kettőnél több ember amúgy sem fért be a fürdőszobába, hagytam magam. Együtt mentünk fel teregetni, persze a munka nagy részét ők csinálták meg. Ibrahim is feljött, szaladgált, az anyja meg kiabált, amikor túl közel ment az alacsony korláthoz. A tetőn három férfi ült kint, ebédeltek. Az étel egy nagy fémtálban volt középen a földön. Rizst ettek csirkével. Köszöntünk egymásnak, és invitáltak, hogy üljek le hozzájuk, odamentem, adtak egy kis dobozt szék gyanánt. Székeket nem nagyon használnak, az ételt általában a földön tálalják, így alacsonyan ülni praktikusabb. Gyakori, hogy kerek műanyag dobozokat használnak székként, amiben korábban ketchup, majonéz, vagy egyéb étel volt. Bemutatkoztunk egymásnak, megkínáltak étellel, nem voltam éhes, de nem akartam udvariatlan lenni, elfogadtam. Mutatták hogyan kell kézzel enni a rizst, a felső ujjperceket behajlítva kanálféleséget formáztak a kezükből, vettek egy marék rizst, és egyetlen nagy falattal bekanalazták úgy, hogy az ujjaikat is a szájukba vették. Próbáltam utánozni a mozdulatot, de úgy éreztem szanaszét szórom a rizst. Megköszöntem a vendéglátást és elbúcsúztam. Haddy-val még fent maradtunk a teraszon, ott általában a szellő miatt friss volt a levegő, és itt mindig hosszabban beszélgettünk. Mesélt a vállalkozásáról, hogy hogyan dolgoztak más farmokon, meg a szervezet farmjáról, hogy előző évben babot ültettek, de rossz volt a mag és semmit nem tudtak aratni. Délután elkezdtem írni az útinaplót, mert képtelenség mindenkinek egyesével elmesélni, hogy mi történik velem. Persze laptopon még semmilyen internetet nem tudtam használni, és ha tudtam volna, akkor is elég drága lett volna feltölteni, szóval kérdéses, hogy mikor és hogyan fogom tudni megosztani a naplót, és egyáltalán elolvassa-e valaki, de legalább magamnak meglesznek a sztorik. Szépen lassan beesteledett, hajnali egykor mentünk Dilfuzáért a reptérre. A szervezetben mindent együtt csinálnak, még ilyen későn is mindenki jött, akinek másnap nem volt korán reggel munkája. Haddy szomszédja volt a sofőrünk, Moa. Dilfuza eredetileg vasárnap éjjel érkezett volna, de a légitársaság miatt lekéste a csatlakozást és két napra Casablancában ragadt a reptéren. Mivel nem volt vízuma Marokkóba, se a bőröndjét nem adták ki, és a reptérről sem mehetett ki. A kézipoggyászában nem volt tisztálkodószer, fogkefe vagy váltóruha, nem volt felkészülve ilyesmire, szerintem benne fel sem merült, hogy a poggyászát elhagyhatják és napokra vagy hetekre ruha és maláriagyógyszer nélkül marad. Casablankán jó erősen dübörgött a légkondi, pulcsija sem volt, és 20 óra után kapott egy reptéri „hotelszobát”, amit valószínűleg évek óta nem takarítottak, pici és koszos volt. Moá-nak nem írtunk vasárnap, hogy Dilfuza lekéste a gépet, szegény hajnalig virrasztott. Kedden Dilfuza írt, hogy fent van a  gépen, és éjjel érkezik. A reptérre jött velünk Ibrahim is, elég aktív kis kölyök, és a szülők sem aggódnak túl sokat a gyerek miatt, addig van ébren, amíg ők, nem zavarják el este 9-10-kor aludni. Simán átsétált a kordonokon, úgy kellett visszahalászni a biztonsági vonalak mögül. Sokat vártunk, de végül Dilfuza megérkezett, közösen elmenünk Haddy-hoz, ott a többiek elbúcsúztak, és elvonultunk aludni. Bár egy nagy franciaágyunk volt, nem tudtam, hogy fogunk elférni a szúnyogháló alatt. Persze megoldottuk, összehúztuk magunkat meg kicsit kilógott a lábunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elvarratlan szálak

Először is elnézést mindenkitől, aki lelkesen olvasta a blogot, illetve olvasta VOLNA, ha szorgalmasan írogattam volna. Sajnos túl optimista...